ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΝΑ ΓΥΜΝΑΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΘΩΡΑΚΙΚΟΥΣ ΜΥΕΣ

Το να αφιερώνει ένας άνδρας πολύ χρόνο και κόπο στις ασκήσεις με βάρη για να χτίσει τους θωρακικούς μύες του, είναι κάτι πολύ συνηθισμένο. Μια γυναίκα, όμως, γυμνάζει λίγο ή και καθόλου το συγκεκριμένο μέρος του σώματος, γιατί δεν γνωρίζει πόσο σημαντικό είναι για τη φυσική της κατάσταση.

Κάθε γυναίκα έχει από έναν μεγάλο μυ σε κάθε μεριά του θώρακά της, κάτω, ακριβώς, από τον ιστό του μαστού της. Ένας μικρότερος μυς, ο «μικρός θωρακικός», βρίσκεται στο επάνω σημείο του στέρνου, κάτω από τον μεγάλο. Αυτοί οι μύες καλύπτουν, συνολικά, ολόκληρο το θώρακα, παρόλα αυτά συνήθως μια γυναίκα τους «ξεχνάει», πιστεύοντας πως, εφόσον έχει στήθος, δε χρειάζεται να τους γυμνάσει. Αν, λοιπόν, έως τώρα το αμελούσατε, οι 5 λόγοι που ακολουθούν, θα σας κάνουν να αλλάξετε γνώμη.

1.Θα βελτιωθεί η στάση του σώματός σας
Τη στάση μας δεν την επηρεάζουν μόνο οι ώμοι και η πλάτη: οι θωρακικοί μύες καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος του σώματός μας, άρα είναι εξίσου σημαντικοί για τη σταθερότητά μας, αφού στηρίζουν την πλάτη και τις αρθρώσεις μας. Όλοι οι μύες που βρίσκονται κοντά στην πλάτη και τους ώμους έχουν τεράστια σημασία, γιατί αν κάποιοι είναι αδύναμοι, ενώ κάποιοι όχι, επιβαρύνονται οι αρθρώσεις των ώμων μας.
Αν ένας μυς μεγαλώσει ή μικρύνει υπερβολικά – δεν έχει σημασία αν είναι ενδυναμωμένος ή αποδυναμωμένος – οι θωρακικοί μύες δεν θα μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους αποτελεσματικά. Ο μεγαλύτερος «ένοχος» για την αποδυνάμωσή τους είναι, φυσικά, ο υπολογιστής. Όταν σκύβουμε επάνω του όλη την ημέρα, οι μυϊκοί ιστοί μικραίνουν και, παράλληλα, οι ιστοί της πλάτης μεγαλώνουν, δημιουργώντας ανισορροπία.
Για να αντισταθμίσετε αυτή τη «ζημιά», μπορείτε να κάνετε μερικές απλές ασκήσεις (από 2 σετ των 6 έως 10 επαναλήψεων) δύο φορές την εβδομάδα. Με ένα βαράκι λίγο πιο ελαφρύ από αυτό που σηκώνετε συνήθως, μπορείτε να κάνετε πιέσεις στήθους. Όταν χαμηλώνετε το βαράκι, μην ξεχνάτε να το κρατάτε σ’ αυτό το σημείο για 3-4 δευτερόλεπτα πριν το ανεβάσετε πάλι ψηλά: μ’ αυτόν τον τρόπο, θα κρατάτε τους θωρακικούς μύες σας στην σωστή θέση, βοηθώντας το σώμα σας να διατηρεί τη σωστή του στάση.

2.Θα αναπνέετε πιο σωστά
Όταν η στάση του σώματός σας βελτιώνεται, αυτόματα ο θώρακάς σας ανοίγει, με αποτέλεσμα να παίρνετε πιο καλές και πιο βαθιές αναπνοές. Πολύ χρήσιμος σ’ αυτό είναι ο μικρός θωρακικός μυς, γιατί ακουμπά στη μέση του τρίτου, του τέταρτου και του πέμπτου πλευρού, και κάθε φορά που εισπνέετε αυτός εκτείνεται, βοηθώντας το θώρακά σας να διασταλεί.
Όσο, λοιπόν, βοηθάμε τους τους θωρακικούς ιστούς να μεγαλώσουν, θα βελτιώνεται η αναπνοή μας και οι μύες μας θα οξυγονώνονται καλύτερα.

3.Θα βελτιωθεί η όψη του στήθους σας

Πολλές γυναίκες αποφεύγουν να γυμνάσουν τη συγκεκριμένη περιοχή, γιατί νομίζουν ότι όσο αποκτούν πιο μεγάλους μύες, τόσο μικρότερο θα φαίνεται το στήθος τους – το ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή απ’ αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα. Η άσκηση των θωρακικών λειτουργεί, κατά κάποιον τρόπο, σαν αυξητική στήθους χωρίς επέμβαση! Πιέζοντας τον ιστούς των μαστών προς τα επάνω και μπροστά, έχουμε το οπτικό αποτέλεσμα του μεγαλύτερου στήθους. Επίσης, γυμνάζοντας τους μύες αυτούς, βοηθάμε το στήθος να φαίνεται και πιο στητό – σαν να χρησιμοποιούμε ένα σουτιέν push-up.

4.Θα βελτιωθεί η καθημερινότητά σας
Οι θωρακικοί μύες παίζουν τεράστιο ρόλο και σε πολλές δραστηριότητες εκτός γυμναστηρίου – στις δουλειές του σπιτιού που απαιτούν να σηκώνετε βάρη, για παράδειγμα. Γενικότερα, να θυμάστε πως κάθε κίνηση του επάνω μέρους του σώματος επηρεάζεται από αυτούς: οι πρωταρχικές λειτουργίες των θωρακικών, είναι το να βοηθούν στην έκταση και την περιστροφή των χεριών σας. Όταν κρατάτε ή σηκώνετε πράγματα, ή όταν πιέζετε ή σπρώχνετε κάτι, χρησιμοποιείτε πάντα τους συγκεκριμένους μύες. Αν, λοιπόν, είναι αποδυναμωμένοι, ακόμα και οι απλές αυτές κινήσεις της καθημερινότητας μπορεί να γίνουν επώδυνες και να σας δυσκολεύουν.

5.Θα βελτιωθεί η φυσική σας κατάσταση
Όταν οι θωρακικοί μας είναι γυμνασμένοι, βοηθούν και στο να γυμνάσουμε αποτελεσματικότερα τους τρικεφάλους και, γενικότερα, όλους τους γύρω μύες των ώμων και της πλάτης – έτσι, οι ασκήσεις αυτές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε μια ολοκληρωμένη προπόνηση όλου του επάνω μέρους του σώματος.