Thumb sokolata 570 1

ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΟ STRESS

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής με τους ολοένα αυξημένους και απαιτητικούς ρυθμούς, έχει οδηγήσει στο να κάνει το άγχος και το στρες αναπόσπαστο κομμάτι, δυστυχώς, της καθημερινότητας των περισσοτέρων ανθρώπων. Το άγχος δεν επηρεάζει μόνο τον τρόπο που σκεφτόμαστε, επηρεάζει τον ύπνο, τη διαχείριση του πόνου, τα επίπεδα ενέργειας και διάθεσης, την αποθήκευση λίπους, ακόμα και την πέψη.
Σύμμαχός μας και σε αυτή την περίπτωση είναι η διατροφή. Η φύση έχει προνοήσει δίνοντάς μας ποικιλία τροφών και θρεπτικών συστατικών, κατάλληλα για να βοηθήσουν στη μείωση του στρες. Τι καλύτερο λοιπόν από ένα νόστιμο γεύμα που να εξυπηρετεί αυτόν το σκοπό! Για να κρατήσουμε το άγχος μας υπό έλεγχο, λοιπόν, ξεκινάμε πρώτα από τη διατροφή.

Οι τροφές που μας βοηθούν να ελέγχουμε το άγχος μας:


•Τα λιπαρά ψάρια πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, γνωστά για την αντιφλεγμονώδη δράση τους, περιορίζουν την αύξηση των ορμονών του στρες.
•Το αβοκάντο, το οποίο περιέχει βιταμίνη Β, ανακουφίζει το άγχος, ενώ τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και το κάλιο που περιέχει, μειώνουν την αρτηριακή πίεση, οπού είναι αυξημένη σε στρεσογόνους περιόδους.
•Το χαμομήλι και το πράσινο τσάι που είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και κατεχίνες.
•Το μαγνήσιο (Mg) θεωρείται το «φυσικό μέσο χαλάρωσης». Είναι ηρεμιστικό μεταλλικό στοιχείο για το νευρικό σύστημα, βοηθάει στο άγχος και τη νευρικότητα. Το βρίσκουμε σπανάκι, κέιλ, κολοκυθόσπορους, κουκουνάρι, κάσιους.
•Αβγά, χοιρινό κρέας, ηλιόσποροι, φιστίκια Αιγίνης, φασόλια, φακές, σπαράγγια, που περιέχουν ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β, μερικές από τις οποίες βοηθούν στη μείωση του άγχους και του στρες.
•Η σοκολάτα, αυξάνει το αίσθημα ευφορίας. Δεν είναι όμως όλες οι σοκολάτες ίδιες. Η μαύρη σοκολάτα αποτελεί πιο υγιεινή επιλογή, διότι δεν περιέχει γάλα και ζάχαρη.


Οι τροφές που χρειάζεται να αποφεύγουμε σε αυτές τις περιπτώσεις:


•Το αλκοόλ αν και καταστέλλει το νευρικό σύστημα και προκαλεί το αίσθημα της χαλάρωσης, πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο και φυσικά να μην υπάρχει εξάρτηση από αυτό.
•Η καφεΐνη και η υπερβολική κατανάλωση καφέ μπορεί να οδηγήσει σε τρέμουλο, ταχυκαρδία και διαταραχές στον ύπνο. Καλό είναι, λοιπόν, να μην καταναλώνουμε πάνω από 2-3 φλιτζάνια καφέ ημερησίως.
•Η ζάχαρη και τα επεξεργασμένα τρόφιμα τα οποία είναι πλούσια σε ζάχαρη, προκαλούν έντονες αυξομειώσεις στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, με αποτέλεσμα συνεχώς να έχουμε το αίσθημα της πείνας.