Τα πλεονεκτήματα της σάουνας έγιναν γνωστά σε όλο τον κόσμο όταν οι Φινλανδοί έκτισαν για πρώτη φορά ένα μικρό ξύλινο δωμάτιο θερμαινόμενο με πέτρες κάπου γύρω στον πέμπτο αιώνα. Με το πέρασμα του χρόνου η σάουνα εξελίχθη πολύ αλλά ένα βασικό γεγονός είναι ακόμα πραγματικότητα ότι δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για μια απόλυτη χαλάρωση. Μια σάουνα συνεδρία των 1020 λεπτών ανοίγει τους πόρους και συμβάλλει θετικά στην περιεκτική καθαριότητα της επιδερμίδας. Επίσης αποβάλει όλες τις βλαβερές τοξίνες από τον οργανισμό μας διότι προκαλεί μεγάλη εφίδρωση.


Αφού έχετε διαβεβαιώσει το γυμναστήριο για την καλή σας φυσική κατάσταση και την άριστη υγεία σας (με τα αντίστοιχα ιατρικά πιστοποιητικά), κάντε ένα πολύ ζεστό μπάνιο και ετοιμαστείτε για ένα τέταρτο στον... φούρνο! Πιθανόν να νιώσετε, ότι όντως βρίσκεστε σε φούρνο καθώς οι ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες δεν θυμίζουν τίποτα από όσα ξέρατε μέχρι σήμερα.

Sauna

Μπείτε στη σάουνα φορώντας μόνο μια πετσέτα, απλώστε μια άλλη στον πάγκο που θα καθίσετε και καρφώστε το βλέμμα σας στο πλέγμα με τις θερμαινόμενες πέτρες που απελευθερώνουν μεγάλες ποσότητες θερμότητας στον χώρο. Που και που, καλό θα είναι να ρίχνετε με μια ειδική, ξύλινη κουτάλα λίγο νερό πάνω στις πέτρες προκειμένου να διατηρείται η υγρασία του χώρου σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Αφού περάσει το απαραίτητο τέταρτο -υπάρχει ειδική κλεψύδρα-ρολόϊ για να μην ξεχαστείτε- βγείτε από την σάουνα και μείνετε περίπου ένα 5λεπτο στον καθαρό αέρα. Κατόπιν, κάντε ένα πολύ κρύο ντους και στη συνέχεια, τυλιχτείτε με μια μεγάλη πετσέτα. Τέλος, χαλαρώστε στις ειδικές ξαπλώστρες για περίπου 20λεπτά καθώς ενδέχεται να νιώθετε υπνηλία από τις μεγάλες θερμοκρασίες. Το δέρμα σας, πιθανόν θα είναι κόκκινο και ερεθισμένο, αλλά αυτό είναι κάτι φυσιολογικό που δεν θα πρέπει να σας ανησυχήσει.

Ας δούμε όμως, ποια είναι τα οφέλη αυτής της ιδιαίτερα καυτής διαδικασίας: 


  • Καταπολέμηση κρυολογήματος
  • Καταπολέμηση αρθριτικών
  • Ιδανική για ηλικιωμένα άτομα (χωρίς προβλήματα υγείας και με σύμφωνη γνώμη γιατρού) 

  • Ανακουφίζει από νευρολογικούς πόνους
  • Βοηθά στην απώλεια βάρους
  • Αναπνευστικό σύστημα (επιτυγχάνεται η δυνατή εκκαθάριση των βρόγχων)
  • Μείωση ακαμψίας (μελέτες έδειξαν, ότι υπάρχει 20% μείωση της ακαμψίας στους 45° C, συγκριτικά με τους 33° C, στα άκρα που πάσχουν από ρευματισμούς)
  • Παραγωγή κολλαγόνου (η ζέστη αυξάνει την ελαστικότητα και μειώνει τα σημάδια από τις συσπάσεις των συνδετικών ιστών) 

  • Προτείνεται σε άτομα με καρδιακά προβλήματα (κατόπιν συμβουλής ιατρού) καθώς διατηρείται σταθερή θερμοκρασία και δεν υπάρχουν αυξομειώσεις
  • Αποβολή τοξινών μέσω της εφίδρωσης
  • Μείωση και καταπολέμηση της κυτταρίτιδας
  • Αύξηση ενδορφινών, των ορμονών που προκαλούν ευχάριστα συναισθήματα στον οργανισμό κάνοντας το άτομο να βρίσκεται σε κατάσταση ευφορίας
  • Καταπολέμηση αλλεργιών